טיפים לבחירת תאורה לחדר שינה

חדר השינה מהווה את המקום החשוב ביותר בבית עבור אנשים רבים. מדובר במחבוא של כל אחד מאתנו, שם אנו מבלים את השעות הקסומות שלפני השינה, וצוברים כוחות לעבר היום הבא. כמו כן, כאשר מדובר בחדר זוגי – זהו גם מעוז האינטימיות. התאורה שבחדר השינה צריכה לענות על כל הדרישות הפונקציונליות של חדר חשוב זה בבית. להלן מספר טיפים מועילים ליצירת התאורה המחמיאה ביותר, תוך עמידה בדרישות של עולם העיצוב המודרני.

קחו בחשבון את התאורה הטבעית

אחת הטעויות החמורות ביותר שאתם עלולים לעשות במסגרת תכנון התאורה בחדר השינה היא לא להתחשב בפתחי האור שכבר יש לכם. באופן כללי, מעצבי פנים מקצועיים תמיד לוקחים בחשבון את מקורות האור הקיימים. אם יש לכם חלון גדול ישירות מול המיטה, סימן שליד החלון אין צורך באור. ניתן לשקול להעמיק גופי תאורה עומדים מוגבהים משני צדי המיטה, על מנת לקרוא בערב בנוחות ולסיים את היום מבלי לקום למתג הכללי. לצרכים יומיומיים לתקופות סגריריות או לשעות הערב המוקדמות, ניתן להוסיף מנורה שטוחה לתקרה. כל זאת, מתוך הנחה שברוב שעות האור המוארות תיעזרו באור השמש בלבד.

אל תתעלמו מצבע הריהוט

רהיטים בצבעים שונים סופגים או מעצימים את האור – צבעים כהים סופגים, צבעים בהירים – מגבירים. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות משלה, אך יש לקחת זאת בחשבון בעת בחירת גודל גופי התאורה, עוצמת הנורות וכן הלאה. בסוהו תוכלו למצוא את המגוון הרחב ביותר של פתרונות תאורה שיתאימו לכל הצרכים והדרישות שלכם.

תכננו את פתרונות התאורה על פי ההרגלים שלכם – ולא ההיפך

אם חשוב לכם שיהיה אור ליד הארון על מנת להעריך את מראה הלבוש, או לחלופין – כאשר מקור האור החשוב ביותר בחדר השינה הוא מנורת הלילה לקריאה, התאימו את פתרונות התאורה לרצונות שלכם, משום שכך תקבלו את חדר השינה המושלם מבחינתכם.

שימו לב לצבע הנורות שאתם קונים ביחס לגוף התאורה שלכם

כאשר אתם בוחרים לעבור לנורות לד חסכוניות, אתם תמיד עושים את הבחירה הנכונה. אך שימו לב שנורות לד קיימות בצבעים שונים – לבן וגווני צהוב שונים. בחירה בצבע חמים יותר לחדר השינה תאפשר ליצור את האווירה האינטימית החיונית באזור זה בבית.