תאורת הלדים – בשורה בענף התאורה לשוק הפרטי

הלד הינו דיודה המפיצה אור במתח נמוך, אינה מחממת וחסכונית באנרגיה. טכנולוגיית ה-LED
(
Light Emitting Diode) הינה טכנולוגיה ותיקה אשר לאחרונה משתלבת יותר ויותר גם בתאורה הביתית.

 

בעולם התאורה, בחירת הגופים קשורה בהחלטות עיצוביות ופונקציוונאליות כאחד.
בהיבט זה, תאורת הלדים לתחום הביתי אכן יכולה להיתפס כפורצת דרך. די לנו להתבונן סביב, לבחון את התרחבות השימוש בלדים ואת תכונותיהם, שקשה לגוף תאורה רגיל להתחרות בהן, בכדי להבין את העוצמה הטמונה בהתקנת הלד בבית.

 

טכנולוגיית ה – LED מציעה יתרונות רבים ומובהקים על פני סוגי התאורה המוכרים לנו (נורת ליבון, פלוריסנט, ניאון, הלוגן ). הלדים מספקים יעילות ונצילות גבוהות, זאת כיון שהלד פועל במתח נמוך, בטוח וקל להתקנה, אינו שביר, עמיד בפני רטיבות ובעל תצרוכת חשמל נמוכה מאד. כמו כן הוא מציע עשרות אלפי שעות הארה- עד מיליון שעות פעולה לצ’יפ בלד, אור קר, ידידותי לסביבה – ללא עופרת או גז, ואם לא די בכך אז גם גודלו קטן וקומפקטי,דבר המאפשר שימוש במקומות קטנים ונסתרים שתאורה רגילה לא יכולה להגיע.
עם תכונות עוצמתיות כאלו ותחזוקה שוטפת קלה במיוחד אין פלא שבמבחן עלות תועלת הלדים בהחלט מובילים.
יש בבית מיקומים הנדרשים לתאורה, אך תאורה רגילה או הלוגנית לא תתאים ואף עלולה להזיק להם בשל החום הרב שנפלט ממנה. מיקומים אסטרטגים כאלו כגון: תאורה בסמוך לוילונות, תאורה בתוך ארון בגדים, תאורה ליד תמונות או יצירות אומנות שונות, עלולים להינזק ויחד עם זאת, מבחינה עיצובית, נדרשים לתאורה. הלדים מהוים פתרון קלסי למטרות אלו ומאפשרים להאיר איזורים אלו בביטחה.

 

נראה אם כן, שהלדים זכו במגוון תכונות טכנולוגיות מובילות, המאפשרות להאיר כל מקום וליהנות מתפוקה מקסימאלית למשך שעות תפעול ארוכות. בהיבט הזה קשה לכל גוף תאורה רגיל להתחרות.