איך בוחרים תאורה נכונה

בחירת התאורה הנכונה לחללים השונים בביתכם יכולה להיות מורכבת. השוק מלא בסוגים שונים של תאורות, יש אורות בהירים, נורות תלויות, אורו קיר נברשות, תאורת לד ועוד כל כך הרבה אפשרויות של אורות! אם אי פעם ביקרתם בחנות תאורה אתם תבינו בדיוק למה אנו מתכוונים

הרבה זמן ומאמץ מושקעים בבחירת האורות המושלמים לחדרי ביתכם, למשל תליית תאורה מודרנית ופשוטה בחלל עם ריהוט עתיק פשוט לא יתאים ויראה מוזר. אז איך תבחרו את התאורה הנכונה לבית? המאמר הבא יספק לכם את כל התשובות

 

אנחנו הולכים ללמוד קצת על אפשרויות התאורה השונות, כך תבחרו את התאורה לבית שלכם, בואו נתחיל כי יש הרבה תאורות לסקר!

ישנם שלושה סוגים של תאורה:

  1. תאורת סביבה
  2. תאורת משימות
  3. תאורת מבטא

במקרים רבים תגלו שבכל חדר יש לפחות שני סוגים שונים של תאורה, אולי אפילו שלושה.

תאורת סביבה

התאורה הסביבתית היא מקור האור העיקרי שנמצא בחדר. היא יכולה להיות תלויה או שקועה בקיר. במרבית המקרים התאורה הסביבתית תקבע על ידי הקבלן לפי קריטריונים מסוימים.

תאורת משימות

תאורת משימות משמשת כדי לספק אור לפעולות מסוימות, כמו עבודה במטבח, קריאה או איפור מול המראה. לא משתמשים באורות האלה כדי להאיר חלל שלם אלא לשטחים נקודתיים. ניתן למצוא את התאורה הזאת בצורות שונות, גדלים ועיצובים מיוחדים. חלק מהתאורות האלו יכולות להסתובב לזווית שאתם צריכים או יכולות להתנייד ממקום למקום.

תאורת מבטא

זוהי התאורה הכי דקורטיבית בחדר, אורות אלו בדרך כלל יפנו את תשומת ליבם של האנשים לאזור מסוים או פריט שתרצו להבליט, כמו ציור, או פסל. אורות מבטא יכולים להיות פשוטים ואלגנטיים או מפוארים ויקרים. נברשות, פמוטים, מנורות תלייה הן מנורות מבטא.

עכשיו, כשאתם יודעים את הפרטים החשובים על סוגי התאורה, השלב הבא יהיה להכיר את אפשרויות התאורה שניתן להתקין בבית:

  • תליונים – אורות תליונים נתלים בצורה נמוכה מאד מהתקרה על ידי כבל, שרשרת או חוט. תליונים משמשים כאורות משימה, מומלץ לתלות אותם מעל שולחן האוכל או פינת העבודה במטבח.
  • נברשות – ניתן להתייחס לנברשות כאל מערכת תאורה גדולה, מכיוון שהיא מקרינה אור ממספר מקומות שונים במקביל. הנברשות יהיו תמיד תלויות מהתקרה והם יכולות להיות פונקציונליות או דקורטיביות, תלוי באיזה חלל תתלו אותם.
  • מנורות – סביר להניח שכבר יש בביתכם מנורת שולחן או רצפה, אך אם לא, זאת אחלה אפשרות להוסיף אור וסטייל לחלל ביתכם. קטגוריה זו מלאה אפשרויות שונות, קל לשנע אותן ממקום למקום וברוב המקרים הן יהיו די זולות.

כמה מילים לסיכום

תאורות יכולות להגיע במגוון סוגים, גדלים ומחירים. נסו לבחון את החללים אותם אתם רוצים לרהט במנורות, כמה אור טבעי נכנס ואיזה אור תרצו להוסיף. האם יש פינות שתרצו להבליט? או אפילו להחשיך. אתם מוזמנים לפנות אל המומחים שלנו כדי לבחון את סוג התאורה המתאימה ביותר לביתכם. שיהיה בהצלחה!