איך לבחור מעצב פנים?

מעצבי פנים מעניקים לך את המשאב המקצועי החשוב ביותר בכדי להצליח לעבור בנייה או שפוץ של בית בצורה הטובה והיעילה ביותר תוך קבלת רעיונות, פתרונות ומקסום התקציב שלך לפרויקט. מעצב פנים טוב בקיא בכל המגמות העיצוביות האחרונות, יודע לחבר נכון בין האלמנטים העיצוביים השונים ואמור לעשות את עבודת הרגליים עבורך בהרבה מובנים. למעשה, מעצב טוב יכול לחסוך לך אלפי שקלים על פרוייקט אחד בלבד על ידי בחירות נכונות, חסכון בזמן ובחירות מדוייקות. כדי לצעוד נכון, יד ביד, עם מעצב פנים, מומלץ לקבוע מראש את אופן ההתקשרות ולהציב את כללי העבודה המצופים ממנו מבחינה מקצועית.

 

טיפים לעבודה עם מעצב פנים:

1. בחירת מעצב הפנים – השלב הקשה ביותר!

בשלב הראשון יש לערוך מספר טלפונים עם שאלות בסיס שיהוו סינון ראשוני לקראת פגישה עם הנבחרים. אחר כך יש לקבוע עם מספר מעצבי פנים שבלטו על השאר. בפגישה יש לראות עבודות שהוא עשה, להתרשם מהכימיה אתו, לברר עם לקוחות שעבדו אתו, ולבחון את אופי הפרויקטים שיש לו ניסיון בהם (בתים פרטיים, משרדיים, שפוץ או בנייה וכו).
אל תתביישו לשאול שאלות! היכולת להסתכל על הפורטפוליו של המעצב הוא יתרון עצום בחיפוש מעצב. למעצבים יש סגנונות מסוימים, הם נוטים לאמץ קו עיצובי שיכול להתאים לך או לא. הבחירה הנכונה היא במעצב שהאופי העיצובי שלו מתאים לשניכם!
בסוף המפגשים יש לבחור מבין כולם את מעצב הפנים בעל ההתאמה הטובה ביותר עבורך ועבור הפרוייקט.

שאלות שמומלץ לשאול את מעצב הפנים:

– צורת ההתקשרות – האם הם גובים דמי עבודה לפי שעות או שכר טרחה?
– ניסיון – כמה זמן הם עובדים בתחום עיצוב הפנים?
– איזה חנויות/ספקים הם נוטים לעבוד אתם? (ריהוט ותאורה מגיעים במגוון רחב של טווחי מחירים, וזה מאוד חשוב לדעת מראש לאן מכוון מעצב הפנים ולדעת שמעצב הפנים שתבחר עובד עם היצרנים בטווח המחירים שלך! )
– בקש לדבר עם לקוחות העבר. (אם הם היו מרוצים, תרגיש את ההיענות מצדם להמליץ, ובכלל לדבר איתך!)
– ברר על הכישורים המקצועיים (תעודות)
– בדוק שמעצב הפנים מראה הלך עבודות שהוא אחראי עליהם במלואם (ללא קשר למשרד שהוא עבד קודם או שותף שהיה לו בדרך וכו)
– שים לב שהראייה שלו והמומחיות שלו נוגעת בכל תחומי העיצוב ולא רק אסתטית (נקודות חשמל, כיווני אויר, כיווני או וצל, פיתוח בחוץ ועוד)

2. לוחות זמנים

תבקש ממעצב הפנים לוחות זמנים לעבודה (“גנט עיצובי” – תרשים של סדר הפעולות והערכת זמנים). כמובן שיש דברים בלתי תלויים במעצב הפנים אך בכל הקשור אליו שהדברים יהיו סגורים מראש. פגישות במועדים קבועים, זמן מוקצב לתהליכי תכנון ועוד.
צפי לסיום פרויקט הוא יעד שמעצב הפנים צריך להיות מכוון אליו כל הזמן ולהוביל את כל הפרויקט לקראתו.

3. תהליך העיצוב

הקפד לבטא את הרגשות שלך מול מעצב הפנים: הרעיונות, החששות וכל העולה מתוך התכנון והתהליך בכלל. ערוצי תקשורת פתוחים הם המפתח להגיע לתוצאה שתמצא חן בעינייך!

4. תהליך העיצוב צריך להיות חוויה מהנה!

אתה לא אמור לסבול, זה לא עונש, להיפך צריכה להיות כאן התרוממות רוח, הזדמנות לעצב לך את סביבת החיים החדשה. אם התהליך העיצובי מלווה במתחים, לחצים לפני פגישה, אם קשה לך לומר למעצב דברים בגין העיצוב – זה יפגע בעיצוב וייתכן שבחירת מעצב הפנים לא הייתה נכונה ומומלץ להפסיק את ההתקשרות ולעבור למעצב פנים אחר כל עוד אתה בשלבי התחלה.

זכור! מעצב הפנים שלך הוא המשאב החשוב ביותר עבורך ליצירת סגנון החיים שאתה רוצה להביא הביתה או לכל פרויקט עיצובי אחר. בחירת מעצב פנים היא אחת ההחלטות הטובות והחשובות אם לא החשובה ביותר בעיצוב הבית והיא המפתח שלך להצלחה!

בהצלחה עם הבחירה והעיצוב!!