התאמת מערכות ישיבה לעיצוב הכללי

כשיופי ונוחות משתלבים בצורה אידיאלית זה אומר שהצלחתם למצוא את המקום הנכון להניח בו מערכות ישיבה שעונות על הצרכים שלכם, והן גם נראות בדיוק כפי שרציתן שייראו. עיצוב פנים טוב הוא כזה שמתחשב בעיקר בדרישות ובטעם שלכם מבלי להתפשר על אסתטיקה ואיכות, ואותן אפשר למצוא היום בקלות אצל יצרנים שנותנים כבוד לרהיטים בחדר הכי מרכזי בבית. כדי למצוא אותם בדקו באולמות התצוגה שלהם את מנעד העיצובים ועד כמה הם מגוונים בסגנונות שלהם. כך תוכלו לדעת אם תמצאו שם את הספה שנוחה לכם ולתקציבכם.

בחירה נכונה של מערכות ישיבה

בהנחה שאינכם מהאנשים שמעדיפים להחליף עיצוב פנים בכל שנתיים שלוש, הרי שתרצו למצוא את הרהיטים הנוחים והיפים בעיניכם מיד ולהישאר אתם כמה שיותר זמן. השיקולים שלכם אינם רק שיקולי אסתטיקה כי אם קודם כל נוחות ואיכות. מתוך המבחר הזה של מערכות ישיבה שבנויות בצורה חזקה ויציבה מחומרים עמידים שקל לתחזק אותם תוכלו לבחור גם את הסגנון המועדף עליכם. שימו לב לחלקי המערכת ובדקו אותה כדי להתאים לעיצוב ולצרכים שלכם. זה לא מספיק להתאים אותה רק לתקציב שלכם, אלא גם לקו העיצובי שלכם ולדרישה הבסיסית ביותר – מערכת בריאה לגוף שגם תומכת בו בכל נקודה, בדיוק כמו מיטה.

למה הנוחות של הספה היא שיקול חשוב?

מכירים את זה שיש ספה שנראית מצוין אבל לא יושבים עליה כמעט והיא נותרת מיותמת בחדר? זה קורה משום שמזניחים את השיקול החשוב ביותר לצורך בחירת המערכת – התאמה לגוף ולא רק לעיצוב. מערכת ישיבה כלשהי בנויה משני חלקים עיקריים, בכל דגם שהוא: מסגרת וריפוד. המסגרת יכולה להיות מעץ או ממתכת או מחומרים סינתטיים, ובלבד שתהיה יציבה ותחזיק טוב את הריפוד וגם אתכם.

חשוב לוודא שהמבנה של המסגרת אינו אסתטי בלבד אלא גם מתוכנן כדי לתמוך בגוף שלכם ולהעניק לכם נוחות ארגונומית. בלי זה, לא תרצו כלל להישאר על הספה ולשבת עליה, והמערכת תונח בסלון מבלי שישתמשו בה. העיצוב של הדגם עצמו הוא השיקול הבא שלפי תבחרו את המערכת ובהתאם לקו שלו שמשתלב בעיצוב הפנים של הסלון ויחד עם שאר הרהיטים. מערכת בעיצוב אלגנטי משתלבת מצוין במראה המאופק והיוקרתי שתרצו לעצב לפיו. מראה מודרני יותר יתקבל ממערכת ישיבה בעיצוב “רזה” יותר מחומרים מודרניים.

חשיבות הריפוד לעיצוב הפנים

למרות שהמסגרת היא זאת שקובעת את תחושת הגוף שלכם עליה, מי שבאמת קובע את המראה ואת הנחות הוא הריפוד. הריפוד עצמו מורכב מכריות הספה ומהאריג שמצפה אותה. הבדים יכולים להיות סינתטיים או טבעיים והם יקבעו את המראה הכללי משום שמערכת ישיבה היא הרהיט הדומיננטי ביותר בסלון. היום אנחנו מוצאים אריגים מחומרים שנועדו להקל על התחזוקה ולהאריך את חיי הספה.

חשוב לבחור אריג שלא רק ייתן את המראה שחשקתם בו כי אם גם יקל עליכם לתחזק ולנקות אותו. יש לשקול גם את הבחירה לפי בני הבית, משום שאם יש ילדים קטנים בוודאי לא כדאי לבחור בבדים יקרים שקשה לתחזק. כמו כן, הכריות הן אלה שקובעות עד כמה הספות נראות כבדות ומסיביות ביחס לעיצוב הפנים שלכם, או קלילות יותר.

בחירת יצרן המערכות

בכל מקרה, חשוב לבחור ביצרן הנכון. רצוי מאוד לא להתפשר לעולם על יצרן שמהווה כתובת אמינה לכל פנייה בעתיד, כדי לוודא שהוא מבטיח ומקיים בניית רהיטים טובים שממלאים את תפקידם בצורה אמינה. את הרהיטים הלאה תוכלו לזהות בקלות גם כשתבקרו באולמות תצוגה ותוכלו להתרשם בעצמכם עד כמה בטוח להשתמש בהם מבלי שתהיה סכנת התפרקות.