ספת עור או בד

תוחלת החיים של כל מערכת ריהוט לסלון עומדת על שבע שנים בממוצע. כך, מדי מספר שנים בפני כל משפחה עומדת השאלה איזו מערכת לרכוש. בעוד שטרנדים בעולם עיצוב הפנים קיימים באותה המידה כמו בתחום האופנה, משום שמדובר בזמן שימוש ארוך יותר וגם בעל משתמשים רבים יותר, הפרמטרים לבחירה הופכים להרבה יותר מורכבים. בחלוקה גסה, הבחירה מתבצעת בין ריפודי בד לבין ריפודי עור.

המאפיינים הכלליים של ריפוד עור

לאורך שנים ארוכות, מערכות ישיבה עשויות עור היוו את שיא היוקרה, כיוון שמערכות מעור אמיתי ומשובח עלו הון תועפות. יחד עם זאת, בשנים האחרונות החלו להופיע אלטרנטיבות זולות יותר. יתר על כן, כיום קיימות מערכות ישיבה העשויות אך ורק 10% מעור אמיתי, והשאר הוא עיבודים תעשייתיים שונים המאפשרים ליצור מערכות בצבעים שונים ובעלות ציפויים שדורשים פחות תחזוקה מאשר עור אמיתי. יחד עם זאת, תוחלת החיים של פתרונות אלה קצרה יותר. אלה שהיוקרה חשובה להם – תמיד יעדיפו את הדבר האמיתי.

ריפודי בד

היתרון המשמעותי שעליו מצביעים חובבי ריהוט בעל ריפוד בד הוא היופי האסתטי והמגע הנעים. ריפודי בד עשויים לרוב מחומרים טבעיים לגמרי – כותנה או פשתן. הדבר מעניק מראה נאה ואפשרות ליצור טקסטורות ותדפיסים שונים. יחד עם זאת, ריפוד הבד הטבעי לגמרי דורש טיפול עדין ביותר והקפדה על כללי השימוש שנקבעו על ידי היצרן. ניתן למצוא אינספור ריפודים מבד סינתטי שהרבה פחות רגיש מהבד הטבעי, אך מי שחשוב לו מאוד המגע הטבעי, הנעים והמחבק בסוף יום עבודה קשה – לא יתפשר על ההרגשה הסינתטית.

כיצד לבחור ספה?

במסגרת אולמות התצוגה של סוהו תוכלו למצוא מגוון רחב של סגנונות עיצוב, ובכללם ספות בעלות ריפודים מכל הסוגים ובכל קשת המחירים. הבחירה שתבצעו תלויה באופן מלא בסדרי העדיפויות שלכם. אם מראה חיצוני מכובד ורשמי חשוב לכם – ספת בד יוקרתית תעשה את העבודה. אם חשוב לכם יותר שהספה תהיה עמידה בפני כתמים וקלה לתחזוקה – דמוי עור או עור מתועש יתאים לכם בהחלט. מראה חיצוני מרשים, מגוון ונעים יותר שייך בהחלט לספות עשויות בד.