עיצוב רהיטים ותאורה

לכל בית יש תכנית עיצוב פנים משלו, גם אם אתם עושים את העבודה לבדכם ונעזרים בטיפים מקצועיים שאתם אוספים פה ושם. להלן כמה טיפים משלנו כדי לסייע לכם לתכנן נכון יותר את הבית שלכם, בעזרת רהיטים מעוצבים או גופי תאורה. יש כמה נקודות למחשבה שכאי לקחת בחשבון, במיוחד אם אתם רוצים לעצב בעצמכם, כדי לחסוך כמה קניות שגויות שלא יתאימו לביתכם. קחו את הזמן להביט בבית שלכם ודמיינו אותו כפי שאתם רוצים שיהיה. עכשיו, התחילו לעבוד על כך.

מה חשוב לקחת בחשבון בעיצוב הבית?

השיקול החשוב ביותר הוא כמובן התקציב. אבל זה לא חייב להגביל אתכם בהכרח. השאלה היא האם אתם מתכוונים לעצב בבת אחת את הבית או לפרוס את העבודה על פני כל השנה, לפי התקציב שלכם. במקרה כזה, תוכלו לתכנן את סדרי העדיפויות שלכם, מה חשוב ודחוף יותר לעצב ומה יש לקחת בחשבון. זהו למעשה השיקול הבא שיש להתחשב בו. לפי זה, קבעו על איזה חלל אתם עובדים ואל תזניחו כל פרט בו.

חדר חייב להיות מעוצב על כל מה שיש בו, וזה כולל רהיטים, טקסטילים, גופי תאורה וגם אביזרים. המראה המושלם שיש בו פריטים שמתאימים אחד לשני וגם כוללים את כל המוטיבים העיקריים כמו צבעים וחומרים. תמיד עדיף לסיים חדר אחד ואז לעבור לשני, כאשר הדגש הוא על החדרים הייצוגיים יותר כמו סלון, פינת אוכל ומטבח, ורק אחר כך חדרי השינה והעבודה.

חשיבות התאמת הפריטים

השיקול הבא הוא כיצד יוצרים מראה אחיד שיש בו פריטים שמשלימים אחד את השני ואינם מתנגשים מבחינת סגנון ומוטיבים. כאן עליכם להחליט מהו הסגנון שלכם והאם הוא יתאים לשאר בני הבית ולחדרים. מהחלטה זו נובעות הבחירות שלכם, כמו רהיטים מעוצבים בסגנון זה, שתמצאו בקולקציות מוכנות מראש או בהזמנה אישית. רהיטים רבים אפשר להזמין באמת לפי הטעם שלכם, להחליף ריפוד לכיסאות ולספות בדגמים שמצאו חן בעיניכם.

כאן השיקול הוא לא רק תקציבי אלא גם נוחיות ועמידות לאורך שנים רבות. היוצא מהכלל הוא כמובן עיצוב לבית שיש בו ילדים קטנים ואז לוקחים בחשבון שהכל לזמן מוגבל ולכן גם ההשקעה קטנה יחסית. רהיטים שמזמינים אישית אינם יכולים להיות מנותקים מהקשר אסתטי של כל העיצוב וכדאי להתאים אותם לשאר הפריטים שתניחו בחדר, כדי לקבל את המראה האחיד והמושקע שאנחנו אוהבים לראות בבתים שעברו עיצוב פנים מוקפד.

התאמה של גופי תאורה

לאחר בחירת רהיטים מעוצבים לחדר שאותו בחרתם לעצב, הגיע הזמן לבחור גופי תאורה. תפקידם לא רק להאיר את החדר לפי הצרכים שלכם, אלא גם להדגיש בצורה המחמיאה ביותר את העיצוב שבחרתם. גופי תאורה רבים ומגוונים מוצעים היום לקהל בתצורות שונות ובדגמים מרהיבים, מבלי שתצטרכו להתפשר על השיטות המשעממות של פעם להאיר חדר. כל מה שצריך זה לבוא פתוחים לאפשרויות השונות ולחשוב על התוספת האסתטית של גופי תאורה שהם לא רק פונקציונליים אלא חלק מהעיצוב השלם.

היום כבר לא מסתפקים בנורה אחת במרכז התקרה, אלא מחלקים את התאורה לכמה גופים שיכולים להיות תלויים מהתקרה בגבהים שונים, צמודים אליה או שקועים בה ובקירות מסביב, עומדים על הרצפה או מונחים על הרהיטים עצמם, וכמובן שגם תלויים על הקירות מסביב. את גופי התאורה כדאי לבחור במקום שמציע אותם בהתאם לסגנון הרהיטים שבחרתם, ויש מקומות שישלימו את קולקציית הרהיטים בהיצע מגוון למכירה של גופי תאורה במחלקה שמיוחדת לכך, כמו בחנות סוהו. שם תוכלו למצוא כל מה שנחוץ לכם כדי להתאים תאורה לרהיטים ולסגנון החיים שלכם.