רוצים לחסוך בחשמל? טיפים לבחירת תאורת לדים

פתרונות תאורה הם אחד הדברים שעשויים להיות בלתי מורגשים במקרים מסוימים, אך באמצעות בחירה של הפריטים הנכונים ביותר ניתן להשיג את המראה הנעים ביותר וליצור את האווירה המקסימה ביותר. כאשר הדבר מושג גם בהוצאות נמוכות יחסית, ניתן לומר שהתקבל פתרון התאורה המושלם. כיום יותר ויותר אנשים ואף מוסדות ציבוריים וממשלתיים פונים לעבר צריכה חסכונית. בתחום התאורה, הדרך הטובה ביותר להשיג מטרה זו, היא באמצעות מנורות לדים שבשנים האחרונות תפסו את מקומן של נורות ליבון ושל רוב נורות הפלואורסנט.

מדוע דווקא לד?

היתרונות הבולטים ביותר של מנורות לד:

  • חיסכון בחשמל – נורה אחת צורכת הרבה פחות מהנורה שהמציא אדיסון אי שם במאה ה-19 – פחות ב-80%-90% מנורת הליבון הרגילה.
  • חסכוניות – נורה אחת עשויה להספיק ל-30,000 שעות תאורה לפחות, מה שמאפשר לרכוש פחות נורות, ואף על פי שהן גם יקרות מאוד, ההפרש בהספק הופך את הרכישה למשתלמת.
  • בטיחותיות – בניגוד לנורות הרגילות, מנורות לד אינן מתחממות, מה שמבטל סיכויים של כוויות, התחממות יתר של חפצים דליקים בסביבת הנורה וכיוצא באלה.
  • מגוון פתרונות – הלדים מגיעים בגדלים שונים וגם בצבעים מגוונים, מה שמאפשר להתאים אותם לגופי תאורה שונים ולמטרות מגוונות. זו הסיבה לכך שגם תאורת הרחוב עוברת בהדרגה לשימוש בנורות אלה.

החשיבות של הצבע

צבעים של מנורות יוצרים את האווירה במקום. החלוקה הבסיסית היא לצבעים קרים וחמים, כאשר הצבעים החמים נעימים יותר ויוצרים “בריכות” של צבע אדמדם בסביבה שבה הם נמצאים, לעומת האור הכחלחל שניתן לראות סביב נורות קרות. התאמה של הצבע, הצורה, המרקם והמיקום של גוף התאורה יוצרת שלם הגדול מסך חלקיו. אם אינכם יודעים איזה צבע מתאים לכם לסביבות ספציפיות, ניתן לרכוש מספר צבעים ולהחליף מדי פעם, עד שתקבלו מושג מלא לגבי הצבע שהכי מוצא חן בעיניכם.

כמה נורות להתקין?

בכדי ליצור את פתרונות התאורה המושלמים, יש לבחור  במספר המתאים ביותר של נורות על מנת להשיג את המטרות של התאורה שלכם – ליצור אווירה, להאיר דרך כניסה או להתקין ספוטים נעימים בתקרה. הגופים השונים דורשים כמויות נורות שונות בפני עצמם. לייעוץ, להכוונה ולהתאמה מושלמת של גופי תאורה איכותיים ואסתטיים, ניתן לפנות למומחים בעיצוב הפנים בסוהו עיצוב ריהוט ותאורה בע”מ.